Kundhanteringen i SDF har flera viktiga funktioner som är avgörande för att förenkla företagets arbetsflöde.
En av de primära funktionerna för kundhanteringen är att identifiera vem som är mottagare av företagets utförda tjänster eller levererade produkter och vart faktureringen ska riktas. Detta säkerställer en korrekt och smidig faktureringsprocess för både företaget och kunden.
Kunden användas också som en gruppering av flera anläggningar. Om varje anläggning ägs av en franchisetagare så kan det grupperas under en kund. I det fallet används kunden som skall få fakturan som avvikande fakturakund på anläggningen.
Det finns inställningar som styr vad som ska hända per automatik baserat på olika typer och mallar som går att sätta på en kund. Exempelvis vilken kundtyp det gäller, vilka kundregler som ska slå igenom eller vilken prisbild som ska vara standard.
Utöver orders så kan även projekt, avtal och offerter kopplas till kunden.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.