Huvudmeny
Längst upp på sidan finns en menyn för att navigera mellan olika vyer, så som kund, anläggning och order. Vilka menyalternativ som syns beror på behörigheter och vilken licens användaren har.
Under Fler funktioner finns funktioner som inte används lika ofta, t.ex. Farligt avfall.
Under Register finns olika register, så som Anställda, Artiklar och Leverantörer.
Under Inställningar finns olika inställningar du kan göra för att anpassa programmet efter din verksamhet.
Under Person-ikonen finns din tidssammanställning och utloggning.
Klock-ikonen visar varningar och EDI-meddelanden.
Skapa ny
Det finns flera saker som går att skapa i programmet, t.ex. Kunder, Anläggningar och Arbetsorder. Att skapa saker i programmet går att göra från alla relaterade platser.
En arbetsorder kan antingen skapas direkt i orderlistan via Skapa-knappen.
Då behöver du välja vilken kund och anläggningen arbetsordern ska skapas på.
Det går även bra att skapa en arbetsorder från en kund eller en anläggning. I det fallet så läggs den valda kunden eller anläggningen på arbetsordern.
På en anläggning skapas en arbetsorder antingen från menyn uppe till höger, eller från listan över arbetsorder.
Masshantering
I de vyer där det finns en checkbox intill det som listas, exempelvis kunder, order, artiklar, så går det att uppdatera flera objekt samtidigt. När checkboxarna är markerade tänds en "Hantera markerade" funktion högst upp till vänster i vyn.
Exempelvis går det att byta status på flera order samtidigt, och de eventuella kontroller och kundregler som är uppsatta i förhållande till orders kommer då att kontrolleras i nästa steg. I nedan exempel så försöker vi byta tre aktiva order till status Åtgärdad, i nästa steg så får jag information om att det bara är en som kommer att bytas medan de två andra har något som behöver åtgärdas först.
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.