Egna checklistor finns under Register / Checklistor. En checklista skulle kunna vara egenkontroll, igångkörningsprotokoll eller reklamationsrapporter. En checklista kan sedan knytas till ett aggregat eller en arbetsorder.
För att importera en checklista från t.ex. sdfab.se använder du ikonen och väljer sedan xml-filen. För att skapa en ny checklista, klicka på .
Gäller anläggning Anger du om checklistan är generell för hela arbetsordern
Gäller aggregat/system och Gäller endast system av typ används för att ange om det bara gäller en viss typ av aggregat.
Under inställningar kan du markera om checklistan skall användas genom att markera Aktiv. Skapa automatiskt innebär att checklistan alltid skapas samtidigt som en arbetsorder skapas. Om checklistan måste fyllas i innan arbetsorder kan åtgärdas, markera Obligatorisk ifyllnad.
Kollapsbar i Online underlättar hanteringen om det är en stor checklista. Använd signatur i Online aktiverar möjligheten att teknikern kan låta kunden signera checklistan. Ifylls innan order startas används för att blockera möjligheten att fylla i något annat på arbetsordern i SDF ServiceOnline innan checklistan är ifylld.
Klicka på för att lägga till en ny punkt, dubbelklicka på Benämning för att fylla i en text. Fältet Typ används för att ange om det är en Rubrik eller Checkpunkt. Värde anger om punkten kräver att ett värde skall fyllas i, t.ex. "5,8". Notering anger om en notering skall skrivas på punkten, det skulle kunna vara "Bör bytas ut". Bedömning är en lista över bedömningspunkter, t.ex. "Skall åtgärdas", "Bör åtgärdas" etc.
Under Bedömningar kan du ändra benämning på Bedömning 1-6. Skriv i en ny benämning i det vita fältet, så skapas en ny rubrik för de bedömningarna i både SDF ServiceOnline och Servicesystemet. Lämnas fältet tomt används det som står inom parantes.
Exempel på egen checklista
Kommentarer
0 kommentarer
logga in för att lämna en kommentar.